وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: رفاهیات معلمان تا حد زیادی نادیده گرفته شده | صدای معلمان خواهم بود-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: رفاهیات معلمان تا حد زیادی نادیده گرفته شده | صدای معلمان خواهم بود

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:. باید اعتراف کنیم پرداخت‌های رفاهی برای معلمان تا حد زیادی نادیده گرفته شده و معلمان شایسته دریافت مزایای بالاتر هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۷۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس و در دفاع از برنامه پیشنهادی خود طی سخنانی اظهار داشت: اینجانب مسیر حرفه‌ای ام به عنوان معلم را از مناطق صفر مرزی آغاز کرده و تا سرپرستی وزارت مشغول خدمت شده و با فرصت‌های این وزرات خاتنه آشنا هستیم و مشکلات آنم را با تمام وجود درک کرده‌ام.

وی افزود: وزرای آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تا کنون هرکدام با نیت خیر برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند، اما چالش‌های بنیادینی در این وزارتخانه است که بر دوش ما سنگینی می‌کند و این چالش‌ها دغدغه ملی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد: در آموزه‌های دینی تعلیم و تربیت ابزاری برای کمال انسان شناخته شده است. پیشرفت کشور هم باید با آموزش و پرورش مرتبط باشد و این وزاتخانه نقشی بی بدیل در توسعه کشور دارد و آموزش و پرورش امروز تصویرگر افق‌های آینده جامعه است.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از جامعه معلمان تقاضا دارم بیایید و آموزش و پرورش را بر صدر بنشانید تا قطار پیشرفت همه جانبه کشور با شتاب مورد انتظار به حرکت در آید. اما امروز آموزش و پرورش به دلیل محدودیت منابع همواره از اولویت خارج شده و کمتر به نقش تمدن ساز آن توجه شده است.

کاظمی ادامه داد: حاکمیت نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش و غفلت از مشارکت مردم در اداره آموزش و پرورش، تمرکز گرایی مفرط و کاهش تدریجی مقام معلم، کمبود نیروی انسانی و کسری بودجه از جمله مشکلات جدی در آموزش و پرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ما دربرابر این چالش‌ها مسئولیت داریم و باید در برابر تربیت فرزندان این مرز و بوم پاسخگو باشیم. آموزش و پرورش با وجود ۱ میلیون نیرو بزرگترین وزارتخانه و تاثیرگذارترین دستگاه دولتی است و بالاترین فصل مشترک ملت و حاکمیت است.

وی با بیان کلیه فعالیت‌های پیش بینی شده در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی است، گفت: به منظور دستیابی به این اهداف برنامه‌هایی عملیاتی تدوین کرده‌ایم. تقویت مدارس دولتی و رفع تبعیض‌ها و موانع موجود، بسط تعلیم و تربیت با کیفیت بخصوص در مناطق کمتر برخوردار جهت تحقق عدالت آموزشی، حفظ و پاسداشت کرامت کودکان، ارتقا منزلت معلمان، اتخاذ تمرکز زدایی و افزایش اختیارات مدارس، توجه به مهارت افزایی دانش آموزان و توجه به فناوری‌های جدید، ارتقا کیفیت یادگیری با ایجاد تغییرات اساسی در برنامه درسی، ضرورت ارتقا برنامه‌های پرورشی از جمله برنامه‌های اینجانب است.

کاظمی با اشاره به مشکلات و دغدغ‌های معلمان و دانش آموزان عنوان کرد: برای ایجاد هرگونه تحول در فرآیند‌های تربیتی باید نقش معلمان در کانون توجه قرار گیرد. باید اعتراف کنیم پرداخت‌های رفاهی برای معلمان تا حد زیادی نادیده گرفته شده است و برای جبران زحمات آنها به نظام پرداخت مستقل و عادلانه نیاز داریم. معلمان شایسته دریافت مزایای بالاتر هستند و باید برای ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان باید از معلمان کارآمد بهره‌مند شویم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خطاب به معلمان ادامه داد: به عنوان نماینده شما در دولت چهاردهم به نمایندگان مجلس تعهد می‌دهم صدای شما خواهم بود و تلاش می‌کنم فضای لازم برای کنشگری مسئولانه شما را فراهم کنم. ما به وسعت ایران مدیون شماییم و بهبود وضعیت شما را پیگیری خواهم کرد. حتما پیگیر مشکلات معیشتی خدمتکاران مدارس هم خواهم بود.

وی عنوان کرد: پیگیر افزایش فعالیت دانش آموزارن در مجلس دانش آموزش و سایر تشکل‌ها خواهم بود و حتما صدای شما را می‌شنوم. حتما نیاز‌های خانواده‌ها را مد نظر قرار می‌دهم و بیایید با همکاری یکدیگر آینده‌ای سرشار از موفقیت برای فرزندان بسازیم. راهبری نظام تعلیم و تربیت به عهده آموزش و پروش است، اما موضوع تربیت یک مسئله ملی است و مجلس محترم می‌تواند بهترین همکار آموزش و پروش باشد. امیدارم با تلاش جهادی آینده‌ای روشن برای کشورمان رقم بزنیم. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده